Powiedz jak możemy Ci pomóc

Luksoft Łukasz Nowakowski

Radom

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Strona firmowa - na czym się skupić, co zamieścić?

Autor: Luksoft Łukasz Nowakowski, publikacja: 2019-09-12

Każda ceniąca się firma musi posiadać własną witrynę internetową, jest to jej wizytówka, bardzo często pierwszy kontakt naszego potencjalnego klienta z firmą. Jak klient odbierze stronę i czy zrobi najważniejszy krok, zadzwoni lub napisze - w dużym stopniu zależy od pierwszych kroków podczas przygotowywania naszej strony internetowej.

Zdjęcie nr 1

Nie fajerwerki, a schludna i treściwa strona

Wielu właścicieli firm wyobraża sobie swoją stronę rodem z filmu science fiction - ma dużo się dziać, ma wszystko migać, wszędzie mają być animacje. Zastanówmy się, czy klient, który z reguły w pośpiechu szuka rozwiązania swojego problemu, skupi się na treści strony czy na efektach specjalnych? Odpowiedź jest oczywista, a nawet dość dosadna - ucieknie jak najszybciej, ponieważ nie znalazł informacji, których szukał. Być może te informacje były na stronie, jednak projekt strony skutecznie odwracał uwagę użytkownika od treści. A przecież nie na tym nam zależy, dlatego podczas projektowania strony internetowej klient powinien podać jak najwięcej szczegółów dotyczących swojej firmy, w jakich branżach działa, ile orientacyjne przygotował treści na stronę, czy posiada własne zdjęcia, grafiki. Web designer jest w stanie przygotować odpowiedni szablon, który można powiedzieć „będzie uszyty na miarę” i bardzo dobrze zmieści w sobie wszystkie niezbędne informacje.

Zdjęcie nr 2

Dobra strona internetowa jest w stanie przyciągnąć uwagę użytkownika nie tylko interesującym wyglądem, ale przede wszystkim poprawnie podaną treścią, zamieszczoną w przystępnej formie. Szablon powinien być responsywny, czyli powinien dopasowywać się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana strona. Takim urządzeniem może być komputer, tablet, smartfon. Kolejnym krokiem jest odpowiednia kompozycja tekstu i grafiki, tutaj możemy utworzyć odrębne podstrony, które będą przechowywać materiały multimedialne (galerie zdjęć, filmów) i osobne, które będą zawierały w sobie tekst (zakładka „O nas”, „Oferta”). Powinniśmy maksymalnie ułatwić użytkownikowi dostęp do treści oraz dostęp do kontaktu z nami. Menu powinno być dobrze widoczne i znajdować się na górze strony, powinno być dostosowane do urządzeń mobilnych, gdzie zamiast menu pojawia się znana wszystkim ikonka „hamburger”, czyli trzy kreski, które po dotknięciu pokażą nam menu główne. Zakładka „Kontakt” powinna zawierać formularz kontaktowy, bardzo dobrą praktyką jest zamieszczenie interaktywnej mapy i podlinkowanie numeru telefonu, aby na telefonie po dotknięciu można było zrealizować połączenie z firmą, zamiast niewygodnego kopiowania. Stopka strony powinna zawierać podstawowe informacje o firmie i te informacje powinny być widoczne na każdej podstronie. Tekst musi być dobrze widoczny, powinien istnieć dobry kontrast pomiędzy kolorem czcionki a tłem, sam krój czcionki musi być prosty, bez zbędnych udziwnień artystycznych.

Jeżeli chodzi o treść naszej strony - warto podać jak najwięcej pozytywnych cech naszej działalności. Warto wspomnieć o wszystkich naszych sukcesach, nagrodach czy dużych zleceniach. Zamieśćmy informacje, o które najczęściej pytają klienci, przedstawmy szczegółowo swoją ofertę, popierając ją zdjęciami, wizualizacjami.

Zdjęcie nr 3

Wykorzystanie powyższych cech dobrej strony internetowej pozwoli na stworzenie bardzo przydatnego narzędzia pozyskiwania klientów. Pamiętajmy, że nasz klient z reguły jest zabiegany i chce szybko znaleźć potrzebne informacje. Powinien trafić na nowoczesną stronę, która jest wizytówką firmy idącej z biegiem czasu i która w krótkim czasie przedstawi to, czego szukał, a wtedy istnieje duża szansa, że wybierze naszą firmę.


Opracował:
Łukasz Nowakowski
Luksoft Łukasz Nowakowski

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 200 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych